Az automobil és a repülőgép megjelenése előtt az Amerikai Egyesült Államok közlekedésében a vasút kapta a legfontosabb szerepet. A hatalmas távolságokat átszelő vasparipák azonban kevés kényelmet nyújtottak utasaiknak.
Ezen kívánt változtatni az azóta világhírűvé vált George Pullman, aki már 1860-ban kísérletezett kényelmesebb és tágasabb hálókocsik kivitelezésével.
Hálókocsi tervrajz
Az első Pullman hálókocsi
Az igazi áttörés azonban 1865-ben jött Pullman számára, aki ebben az évben magának az elnöknek, a gyilkosság áldozatává vált Abraham Lincolnnak a temetésén működött közre. Egészen pontosan a ravatalhoz szállító kocsit biztosította Pullman cége, nem csoda hát, hogy a jeles megbízatást követően egyszeriben fellendült a kereslet vasúti hálókocsii iránt.
Abraham Lincoln ravatali kocsija
A befektetők felbukkanására sem kellett sokat várni, és a cég, a Pullman Palace Car Company 1867-től teljesen elkötelezte magát a vasúti hálókocsik gyártása iránt.
Egy Pullman részvény
A végeredmény sokkal több lett, mint a hálókocsik puszta puffozása, Pullman a vasúti közlekedést valóságos élménnyé varázsolta.
A lenti képeken már az 1890-es évek kiforrott fejlesztése látható! Érdemes alaposan szemügyre venni a részletes kidolgozású díszítéseket és a csillárokat!
Utolsó kommentek